De loop is rond - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Hansje W. - WaarBenJij.nu De loop is rond - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Hansje W. - WaarBenJij.nu

De loop is rond

Door: Hansje

Blijf op de hoogte en volg Hansje

28 April 2013 | Laos, Vientiane

Ik bevind mij op dit moment op de airport van Bangkok, het is hier rond 7 uur en ik ben al 3 uur op. Over anderhalf uur gaat mijn vlucht naar Delhi.

Maar eerst terug naar Hanoi, waar Lisa en ik afscheid van elkaar namen. Dit was nogal gek, dan heb je5 weken samen rondgetrokken, 5 weken samen leuk gehad en dan neem je afscheid voor zon 4 maanden. Toen besefte ik t nog niet zo, maar na een paar dagen alleen reizen ben ik toch wel erg blij dat we de eerste weken samen gereisd hebben.

Wat ging ik doen, ik ging dezelfde dag dat Lisa naar Singapore vertrok met de nachtbus naar Vientiane, Laos, in een busreis van slechts 24 luttele uurtjes. Er zou een busje mij komen halen om 5, deze kwam echter pas om half zeven en was zo overboekt dat dat mensenop elkaar, tussen elkaar onder backpacks, op bacpacks vervoerd werden naar het busstation. Hier werden we half wel half niet naar de bus begeleid, en ondanks dat ik meerderekeren gevraagd had of het separate seats waren, zat ik gezellig tegen een stelletje aan geplakt.
De reis an sich was ok, redelijk geslapen, redelijk hobbelig maar ach, maar toen we bij de grens kwamen was t visum opeens niet meer gratis, maar35 dollar. En laat ik nou mn geld hbben opgemaakt in Vietnam zodat ik dat niet hoefde om te wisselen. Maar er stond dat r een ATM was. Deze werkte echter niet met maestro. Dus moest ik mn creditcard uit mn backpack, maar dat wilde de busbemanning niet(grrrr) na lang zeuren en geschreeuw en waarschijnlijk gescheld, maar ja dat versta ik toch niet, had ik mn creditcard. Maar ja, wanneer gebruik je die pincode nou?
Dus toen blokkeerde ik mn creditcard en zat ik dus eigenlijk vast op niemandsland.
Gelukkig wilden 2 canadezen met wie ik eerder al had gepraat wel proberen met hun creditcard en zo ben ik gelukkig toch het land in gekomen. Oh ja vergeet ik hellemaal dat we 5 uur op de grens hebben gewacht omdat er iets met de computers was? Niet dat ze daar iets aan gingn doen ofzo, maar we moesten wel behoorlijk lang wachten.

Laos is erg groen en mooi, en erg rustig. Eenmaal in Vientiane vergingen we zo ongeveer van de honger, we hadden dan ook al 24 uur bijna niks gegeten. Dus snel een hostel gezocht en toen ging ik met de Canadezen eten. Daarna nog beetje pool gespeeld en vrijop tijd gaan slapen.

Tjah Vientiane dus, het is wel groot, maar de bevolkingsdichtheid is heel laag en er is nietzo veel te doen. Ik ben met twee anderen naar een museum geweest, ook weer over de Vietnam oorlog, blijkbaar gooiden de amerikanen hun overgebleven bommen op laos, want ze hadden een "met leeg vliegtuig terug" beleid.

Nog wat rondgelopen, Indiaas gegeten met een groep en wat gepoold, muziek gemaakt etc. De dag erna, had ik de nachttrein naar ฺฺBangkok, waar ik gisterochtend aan kwam. Heb hier zelfde hotel als eerst gepakt en eigenlijk niks gedaan behalve gegeten, gezwmmen en tv gekken. (ze hebben hier nog cartoon network dus tom enjerry!) en een kookprogramma in t italiaans, wat wil je nog meer!
Ik moet stoppen, mn tijd is op en ik kan zo boarden geloof ik.
Hoop dat alles goed gaat bj jullie!
Liefs

  • 28 April 2013 - 14:20

    Najma:

    Spannend, het tweede deel van je reis! Ben benieuwd :-) xxx

  • 29 April 2013 - 12:05

    Rik:

    Wauw Hansie, wat vet! Nu is het jij je backpack en de hele wereld (lees, een gedeelte van AziË) ligt open voor je! Spannend, maar ook heel tof! Hier alles stabiel! Vanavond Queensnight, en morgen krijgen we een nieuwe koning! (niet dat we daar heel blij van moeten worden, maar het is de afgelopen jaren uiteraard een mooi excuus geweest om party hardy te gaan!;) Dit jaar ga ik jou studentenstadje onveilig maken op 30 april met m'n oranje pruik. Hier een linkje van het koningslied, waar in heel Nederland in ophef over is geweest met gemiddeld iets van taalfouten per zin, haha! Maar wellicht leuk voor jou om toch nog een beetje in de Hollandse sfeer te komen met Koninginnedag!;) Meisje, Enjoy the shit out of it daar en hou ons up to date, want het is super om jou tropische verhalen te lezen!

    Dikke pakkerd uit Zwolle!

Verslag uit: Laos, Vientiane

Mijn eerste reis

Op reis

Recente Reisverslagen:

08 Juni 2013

Time flies

24 Mei 2013

Alle wegen leiden naar Bangkok

16 Mei 2013

Rajastan on a Shoestring

09 Mei 2013

A Train Journey

28 April 2013

oh ja en nog dit
Hansje

af en aan ben ik op reis en vind ik het leuk daar verhaaltjes over te schrijven

Actief sinds 10 Maart 2013
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 15986

Voorgaande reizen:

19 Februari 2016 - 07 Maart 2016

Sri Lanka

01 April 2014 - 29 April 2014

indonesia part 2

11 Juli 2013 - 28 Augustus 2013

deel 2

10 Maart 2013 - 05 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: