Hue City - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Hansje W. - WaarBenJij.nu Hue City - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Hansje W. - WaarBenJij.nu

Hue City

Door: Hansje

Blijf op de hoogte en volg Hansje

05 Augustus 2013 | Vietnam, Hoi An

We bevinden ons nog vooralsnog in Hue. Ik zit in een internetcafe waar ik net een sollicitatie de deur uit heb gedaan, want laten we eerlijk zijn, na de reis is er ook leven.
Ik zit met een 13jarig jochie te communiceren via google translate. Hij heeft me uitgelegd dat toen ik 10 was hij geboren werd. Ik heb hem laten zien dat ik een blog schrijf voor de mensen thuis. hij stelde voor dat ik het computerspel speel dat iedereen hier speelt. Ik vroeg hem of hij van honden en katten houdt. Hij zei: abstruse. Zoals je hoort hebben we goede samenhangende verhalen. Hij zegt nu dat ik een mooie dochter ben. Ik zeg dat hij een mooie zoon is en hij zegt hihi. Hij wil dokter worden.

Vanavond vertrekken we naar Hanoi. We hebben vannacht in een hotel kamer geslapen wederom voor 10 dollar, tegenover een 4 sterrenhotel waar je 100 dollar betaalde. Maar wat wij hadden, hadden zij niet, we hadden een fantastisch enorm balkon met uitzicht op de bergen en een schommelbank!
(okee de kamer viel verder een beetje uit elkaar, maar ach wie heeft een kamer nog nodig als je een balkon hebt!)

Hue is een mooie stad, met een mooi oud centrum dat ommuurd is.
We hebben onze motor verkocht inmiddels, helaas, maar ook niet zo helaas, want als we eerlijk zijn, bleef het stomme ding kapot gaan en zijn we elke week dat we de motor bezaten zo ongeveer 2 volle werkdagen ermee bij een mechanicus geweest.
En kijk die nacht met die waterbuffel en uil op de weg enzo, was allemaal leuk en aardig, maar de volgende ochtend stopte onze motor er opeens mee. Als dat die avond ervoor was gebeurt, dan was het een stuk minder grappig, want er was daar echt niemand behalve de slangen, uilen, achtervolgende honden en waterbuffels. Wat ik ook nog vergeten was te vertellen waar Aidan nogal verontwaardigd over was aangezien ik daar nogal een big deal van maakte, is dat er een enorme insect op mijn hand landde, en erin beet. Ik pakte hem zeg maar vast en voelde hoe groot hij was, ongeveer 10 centimeter.

De dag voordat we onze motor verkochten heb ik mijn been gebrand aan de motor. Daar zit nu een behoorlijke brandwond op.
We hebben toen een avond in het hotel in Danang doorgebracht en pizza besteld en jawel, James Bond gekeken.
We zijn nog een dagje naar de Marble Mountains geweest en daar heb ik gemediteerd in een grot, totdat er enorme groepen aziaten binnenkwamen, die de rust verstoorden.

Aanstaande donderdag vliegen we vanuit Hanoi naar Jakarta, en daar heb ik op zich wel zin in, Vietnam is mooi en divers, maar ik wil hier nu wel weg.

Nou dit was even een korte tussendoor blog, die er eigenlijk niet zo veel toe doet, maar wellicht wel weer een beetje een sfeer impressie geeft.

Fijne vakantie en of werk ze en chill ze allemaal!
Liefs

  • 05 Augustus 2013 - 19:03

    Peter:

    Waarom beet je erin? Sprinkhaan, mmm!!

  • 06 Augustus 2013 - 11:51

    Brigitte Schapendonk:

    Hai Hansje,

    heb je de vacature van projectmedewerker Kwaliteitsvisitatie bij het NIP ook gezien? 20 uur

    groetjes Brigitte
Hansje

af en aan ben ik op reis en vind ik het leuk daar verhaaltjes over te schrijven

Actief sinds 10 Maart 2013
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 15998

Voorgaande reizen:

19 Februari 2016 - 07 Maart 2016

Sri Lanka

01 April 2014 - 29 April 2014

indonesia part 2

11 Juli 2013 - 28 Augustus 2013

deel 2

10 Maart 2013 - 05 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: